وعده مدیرعامل پاکسان به سهامداران

وعده مدیرعامل پاکسان به سهامداران

1399/04/04

پاکسان این روزها در حال طرح ریزی تغییرات بنیادی است. این شرکت تولید کننده مواد شوینده که در حدود 60 سال سابقه فعالیت دارد، نیاز به تحول و تجدید قوا را در خود احساس کرده است و بر همین اساس درخواست افزایش سرمایه 298 درصدی داد تا برنامه های جدی برای نوسازی خطوط تولیدی خود را عملیاتی کند.

حسن بقائی مدیرعامل پاکسان با اشاره به برنامه های توسعه ای این شرکت به بورس ۲۴ گفت: با توجه به تحولات بنیادی در دست اجرا که در برنامه داریم جزو معدود سهام بنیادی هستیم که به نوعی با کمترین P/E در گروه شوینده از بازار جا مانده است.

بقائی به عملکرد سال مالی 99 پاکسان اشاره کرد و گفت: عملکرد بسیار مثبت و خوبی را شاهد هستیم و بر اساس گزارشات منتشر شده تاکنون بیش از 655 میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده‌ایم و در تلاش هستیم بر اساس آن چه در برنامه پیش بینی طرح ریزی کردیم، پیش برویم.

مدیرعامل پاکسان به مسائل پیرامون تهیه مواد اولیه در این صنعت اشاره کرد و یادآور شد: علی رغم تمام مشکلات موجود در خصوص تامین مواد اولیه در تلاش هستیم تا خطوط تولید بدون وقفه فعال باشد و با توجه به شرایط خاص موجود، نیاز مصرف کننده به مواد شوینده را بر اساس برنامه ای که داریم تامین کنیم.

وی درباره برنامه افزایش سرمایه این شرکت گفت: همان طور که می دانید قدمت پاکسان چیزی در حدود 60 سال است و ما یکی از برندهای با سابقه و خوشنام در حوزه تولید شوینده در کشور هستیم. با توجه به ارزش و سابقه برندهای شرکت و برنامه هایی که برای ارتقا کیفیت تولیدات، افزایش راندمان، کاهش هزینه ها، تطبیق واحدهای تولیدی با استانداردهای زیست محیطی و کنترل بهای تمام شده داریم نیاز به روزآوری تجهیزات تولید مطابق با استاندارد های روز دنیا وجود دارد. بنابراین نیازمند تامین منابع لازم برای اجرای طرح ها هستیم.

وی گفت: بر این اساس هیئت مدیره پیشنهاد خود برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران را مطرح کرد و سرمایه شرکت از 1080 میلیارد ریال به 4300 میلیارد ریال پس از طی تشریفات قانونی افزایش خواهد یافت. 2140 میلیارد ریال از این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی و 1080 میلیارد ریال نیز از محل سود انباشته معادل 298 درصد خواهد بود.

مدیرعامل پاکسان مزیت های رقابتی محصولات این مجموعه را برشمرد و تاکید کرد: از دیگر مزیت‌هایی که در پاکسان نسبت به سایر رقبا وجود دارد خطوط تولید مواد اولیه برای تهیه محصول نهایی است. این خطوط نیز با توجه به قدمتی که دارند باید نوسازی شوند. این نوسازی ها با هدف بالا بردن کیفیت مواد اولیه، بالا بردن بهره وری و تولید منطبق با ظرفیت های تعریف شده در دستور کار است.

وی ضمن برشمردن اهداف کلان و توسعه ای در مجموعه خاطرنشان کرد: در گام اول باید منابع مالی لازم را برای پیشبرد این اهداف تامین می‌کردیم که با توجه به افزایش سرمایه‌ای که به زودی عملیاتی خواهد شد، نقدینگی لازم تامین می شود و با توجه به نقشه راهی که با حمایت سهامدار عمده و اعضای هیات مدیره شرکت طرح ریزی شده است آن را عملیاتی خواهیم کرد. طبیعتا پس از نهایی شدن برنامه های توسعه ای جزئیات و آثار سود و زیانی آن در کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

بقائی با توجه به اهمیت نقش صابون در بهداشت فردی و شرایط حساس این روزها به وضعیت تولید صابون در این شرکت اشاره کرد و گفت: پاکسان در حوزه تولید صابون به عنوان لیدر بازار شناخته می شود و در این حوزه مزیت خوبی در مقایسه با سایر رقبا دارد. البته سایر مواد شوینده از جمله پودرهای لباسشویی نیز در مجموعه تولید می شود و ما به منظور آزاد سازی پتانسیل های موجود با طرح هایی که داریم در بخش محصولات صنعتی و صابون شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

مدیرعامل پاکسان به موضوع صادرات و برنامه های توسعه ای پاکسان در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های خوبی برای افزایش سهم بازار صادراتی در دستور کار داریم و مذاکراتی نیز در این راستا عملیاتی شده است که به محض وصول نتیجه از طریق کدال اطلاع رسانی خواهیم کرد. در حال حاضر نیز پاکسان رکورد های خوبی در حوزه فروش صادراتی به ثبت رسانده.

وی درباره مدیریت هزینه های انبار داری و دموراژ نیز این طور گفت: طرح های خوبی را به زودی در حوزه مدیریت هزینه های انبار داری و به کارگیری ظرفیت های موجود در مجموعه در حوزه مذکور رونمایی خواهیم کرد که منجر به کاهش قابل توجه هزینه ها، مدیریت جریان نقد و تسهیل فرآیند ها در این بخش خواهد شد.

بقائی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای اصلاح نرخ محصولات متناسب با افزایش نرخ مواد اولیه در دستور کار است گفت: این اقدام از طریق مراجع تصمیم گیر و انجمن صنعت شوینده پیگیری می‌شود و در صورت وصول نتیجه از طریق کدال اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل پاکسان به وضعیت سهام این شرکت در بازار سرمایه و روند قیمت سهام پاکسان گفت: عملکرد شرکت در شرایط خوبی است و با توجه به حجم دارایی های پاکسان، نوع محصول تولیدی، برنامه های توسعه ای و افزایش سرمایه ای که در پیش داریم همگی منجر می شود تا پاکسان در زمره سهام بنیادی و پر پتانسیل قرار گیرد.

بقائی در پایان با تاکید بر برنامه های توسعه ای این شرکت خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف مد نظر و برنامه هایی که در دست اجراست، کلیت آن اعلام شد. به تناوب از برنامه های موجود پس از حصول نتیجه رونمایی خواهیم کرد.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی مزايده

در راستای پیگیری سیاست‌های کلی نظام دایر بر مولدسازی دارایی‌ها، شرکت مدیریت صنعت شوینده آگهی برگزاری مزایده واگذاری سهام آلی شیمی قم و مروارید هامون را منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی شركت پاكسان به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت مدیریت صنعت شوینده، حقی سرپرست و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ مدیریت صنعت…

مشاهده
اخذ گواهینامه‌های بین المللی استاندارد مدیریتی از SGS IRAN توسط پاکسان

شرکت پاکسان پس از بازبینی فرایندها و انجام ممیزی خارجی موفق به دریافت گواهینامه های بین المللی استاندارد مدیریتی از SGS IRANتحت اعتباردهی مرجع SAS سوئیس شد. به گزارش روابط عمومی، شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاكسان با اعلام این خبر گفت: استانداردسازی از پایه های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و…

مشاهده
اولین محموله پودر لباسشویی 7 کیلوگرمی “آس” راهی بازار صادراتی شد

پس از گذشت کمتر از 10 روز از رونمایی پودر لباسشویی 7 کیلوگرمی با برند “آس” به عنوان محصول جدید شرکت پاکسان، اولین محموله از این محصول راهی کشور عراق شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پاکسان، در حالی اولین محموله پودر لباسشویی 7 کیلوگرمي “آس” راهی بازارهای صادراتی شد که تنها 10 روز از…

مشاهده
مدیرعامل پاکسان:کیفیت محصولات این شرکت فراتر از استاندارد است

شهریار محمدی راد ضمن تبریک و گرامیداشت هفته استاندارد، بر تولید محصولات با کیفیت و مرغوب در این مجموعه تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت پاکسان، شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت با صدور پیامی به مناسبت هفته استاندارد، ضمن تبریک و گرامیداشت این هفته بر تولید محصولات با کیفیت و مرغوب در این…

مشاهده
گام بلند پاكسان در بومی سازی سيستم كنترلی كمپرسورهای هوای فشرده

باهدف رفع وابستگی اين شركت به سامانه ها و قطعات خارجی، سيستم كنترلی كمپرسورهای هوای فشرده با تلاش نخبگان مجموعه پاكسان بومی سازی شد. به گزارش روابط عمومی شركت پاكسان، اين مجموعه با بهره‌مندی از نيروهای جوان و متخصص در زمينه های مختلف از جمله اتوماسيون صنعتی، توانسته است با تلاش شبانه روزی، عمده نيازهای…

مشاهده
بازدید مدیران ارشد بانک ملی از شرکت پاکسان

مجموعه پاکسان میزبان مدیران ارشد بانک ملی ایران بود. به گزارش روابط عمومی شرکت پاکسان، روز چهارشنبه 17 آبان ماه سال جاری این مجموعه میزبان مشاور عالی مدیرعامل و رئیس اداره سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک ملی ایران بود. دکتر رضا رفیعا مشاور عالی مدیرعامل و مدیر حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک…

مشاهده
رونمایی پودر سپيد پرايم واش | پاکسان همچنان به سلامت خانواده می اندیشد

شرکت پاکسان  به عنوان يكی از باسابقه ترين و بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات بهداشتی امروز 21 آبان ماه از محصول جدید خود رونمایی کرد . در این مراسم که با حضور دکتر مرادی (( مدیرعامل گروه صنایع بهشهر )) , دکتر حقی ((مدیرعامل هلدینگ شوینده )) و مدیران ارشد شرکتهای گلتاش و ساینا برگزار گردید…

مشاهده