پودر شوینده برای ضد عفونی کردن لباس علیه ویروس‌ کرونا

آيا پودر شوينده برای ضد عفونی کردن لباس علیه ویروس‌ کرونا کارایی دارد؟

1399/04/04

شوینده ها اصولا موادی هستند که هدف استفاده از آن ها پاک کردن آلودگی ها، چرک و مواد مضری است که روی سطوح قرار دارند و شستشوی آن ها با آب معمولی و ساده امکان پذیر نیست. يكی از همين شوينده ها، پودر لباسشويی مي باشد كه بسیار کاربردی و تمیز کننده بسیار مناسبی برای لباس و پارچه هست.

پیشنهاد می شود از مواد شوینده و پاک کننده ای استفاده شود که آسیب کمتری می رساند، مثلا استفاده از پودرهای شوینده که آنزیم هم دارند، بسیار ایمن تر از استفاده از مواد سفیدکننده ای است که بخار دارد و همينطور سعی شود از پاک کننده استاندارد استفاده کنید.

پودر شوینده‌ای که حاوی آنزیم است، یک انتخاب مناسب برای پاک کردن بسیاری از لکه‌ها و از بين بردن ويروس ها و هرگونه آلودگی می‌باشند. در این صورت توصیه می‌کنیم پیش از خرید به ترکیبات شوینده نیز توجه کنید.

این روزها با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم دنیا و ایران سعی می‌کنند در خانه خود بمانند و برخی دیگر باید خارج از خانه، در محل کار خود یا مکان‌های عمومی حضور داشته باشند. از این رو رعایت بهداشت فردی چه در خانه و چه در خارج از خانه به منظور حفظ سلامت توصیه می‌شود.

با این وجود سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به‌ وجود آید این است که آیا ویروس کرونا به لباس‌ها نفوذ می‌کند و لباس‌ها را آلوده به ویروس می‌کند؟ محققان بر این باورند که ویروس کرونا از ۹ تا ۷۲ ساعت روی سطوح باقی می‌ماند. در این صورت توصیه می‌کنیم اگر در محیط‌های شلوغ رفت و آمد دارید، برای بهداشت و حفظ سلامت خود و دیگران تمام لباس‌های خود را کاملا با آب و پودر شوينده قوی بشویید.

باکتری و بسیاری از ویروس‌ها، به‌خصوص ویروس کرونا به فضای سرد و مرطوب برای رشد و تکثیر علاقه دارند. از این رو در این شرایط توصیه می‌کنیم از پوشیدن لباس‌ مرطوب یا نم‌دار خودداری کنید تا مانع رشد و تکثیر باکتری شوید.

همانطور که می‌دانید، ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می‌رود. در صورتی که می‌خواهید نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود دور کنید، لباس‌های خود را با آب داغ یا ولرم و پودر شوينده مناسب بشویید.

بنابراين از پودر شوينده ای استفاده نماييد كه :

علاوه بر داشتن قدرت پاک كنندگی بسيارمطلوب، حاوی رشته های صابون جهت بالا بردن قدرت لكه بری انواع لكه های پروتئينی باشد و با ايجاد نهايت پاكيزگی به سلامت شما در برابر ويروس كرونا كمک نمايد.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 ترفند برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات
برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات سفید، استیل، طلایی و برنز به راحتی امکان‌پذیر است! کافی است این ترفندها را بدانید تا دیگر نگران تمیز کردن شیرآلات منزل نباشید.
مشاهده
راهکارهای کاربردی برای پاک کردن لکه شاتوت
برای پاک کردن لکه شاتوت، می‌توانید از راه حل‌هایی که توسط متخصصان ارائه شده، استفاده کنید. در این مقاله، راه‌ها و مراحل پاک کردن لکه شاتوت را بررسی خواهیم کرد.
مشاهده
بهترین روش شستن چادر مشکی بدون بور شدن
نحوه صحیح شستن چادر مشکی به حفظ زیبایی، دوام و کیفیت آن کمک می‌کند. ثبات رنگ، حفظ بافت چادر، جلوگیری از بور شدن و ... از دیگر نتایج انجام صحیح این کار است.
مشاهده
بهترین شیوه تمیز کردن راه پله + ترفندهای کاربردی
در این مقاله به ترفندهایی برای تمیز کردن راه پله می‌پردازیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین تاثیرگذاری را بر پاکیزگی و زیبایی محیط خانه خود داشته باشید.
مشاهده
راهکارهای پاک کردن آدامس از لباس، فرش و سطوح مختلف
احتمالا شما هم تجربه ناخوشایند دست زدن به آدامسی که زیر نیمکت مدارس چسبیده شده را داشته‌اید. از آن بدتر زمانی است که همان آدامس، روی صندلی باشد و شما روی آن بنشینید. برای پاک کردن آدامس از لباس، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.
مشاهده
نکات خانه تکانی عید سریع، آسان و قدم به قدم + چک‌لیست
این روزها، همه با تمیز و مرتب کردن خانه، برای سال جدید آماده می‌شوند. شناخت بهترین روش خانه تکانی به شما کمک می‌کند این کار را بهتر و سریعتر انجام دهید.
مشاهده
تمیز کردن فیلتر هود | چگونه چربی توری هود را تمیز کنیم؟
روش‌های ساده و کاربردی زیادی هستند که می‌توانند به راحتی عملکرد هود را بالا برده و چربی توری آن را کاملاً تمیز کنند. در ادامه با توجه به ترکیبات خانگی و بهترین نتیجه‌گیری‌ها، چند گزینه کاربردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
مشاهده