بررسی برخی از آسیب های مواد شوینده به بدن

مواد شوینده به ریه آسیب می‌رسانند

1399/07/14

شوینده‌هایی مانند وایتکس که خانم‌های خانه‌دار از آن ها برای شست‌وشوی زمین و در و دیوار استفاده می‌کنند، علاوه بر این‌که می‌توانند به علت داشتن ترکیبات قلیایی موجب سوختگی و آسیب پوست شوند، استنشاق آن ها نیز به خاطر تبخیر سریع، می‌تواند به بافت‌های ریه آسیب برساند.جوهر نمک نیز خواصی مانند وایتکس دارد. اگر جوهر نمک به صورت تصادفی با دست تماس پیدا کرد، بهترین اقدام درمانی این است که ناحیه موردنظر به سرعت با آب شسته شود. چنانچه هنگام استفاده از موادی چون وایتکس و جوهرنمک در فضای بسته فرد دچار سوزش چشم و سرفه شد، باید به‌ سرعت از آن فضا که مملو از گازهایی با غلظت اسیدی و قلیایی بالاست، خارج شود. بهترین راه پیشگیری از آن هم، زدن ماسک است.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین روش برای شستن لباس ورزشی {بررسی 5 مرحله مهم}
اگر پس از تمرین، لباس‌های ورزشی شما پر از عرق و لکه‌های زیر بغل شده‌اند، با پیروی از این 5 مرحله می‌توانید لباس‌های خود را به بهترین شکل تمیز و خوشبو کنید.
مشاهده
صابون گلیسیرین چیست؟ + بررسی خواص صابون گلیسیرینه
صابون گلیسیرین خالص، محصولی کاملاً طبیعی و گیاهی است که در تولید آن از هیچ گونه الکل، عطر و یا مواد شیمیایی مضر استفاده نشده است.
مشاهده
روش‌های عالی برای تمیز کردن حمام و دستشویی + ترفند برق انداختن سنگ توالت
در این مقاله به برخی از روش‌های تمیز کردن حمام و دستشویی، برق انداختن سنگ توالت، معرفی بهترین جرمگیر و همچنین ترفندهای پاکسازی عمیق این فضاها اشاره می‌کنیم.
مشاهده
مراحل تمیز کردن سینک ظرفشویی آشپزخانه + ترفند برق انداختن آن
برق انداختن و تمیز کردن سینک ظرفشویی کار سختی نیست و تنها با چند ماده اولیه و ساده همراه با صرف زمان کوتاهی می‌توانید آن را به درخشش اول خود بازگردانید.
مشاهده
شستن لباس نخی بدون آبرفت | چگونه از آب رفتن لباس نخی جلوگیری کنیم؟
در این مقاله از شرکت پاکسان، به رازهای حفظ سایز و فرم لباس‌های نخی و روش‌های شستن لباس نخی بدون آبرفت می‌پردازیم.
مشاهده
چگونه لکه چای و قهوه را از روی لیوان پاک کنیم؟
لکه‌های قهوه‌ای باقی مانده چای روی فنجان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این مقاله راهکارهای پاک کردن لکه چای و قهوه روی لیوان را بررسی کرده‌ایم.
مشاهده
4 ترفند برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات طلایی
در این مقاله به طور کامل به روش‌های مختلف برق انداختن، رسوب‌زدایی، جرمگیری و تمیز کردن شیرآلات طلایی می‌پردازیم تا رازهای درخشش ابدی آن‌ها را برایتان فاش کنیم.
مشاهده