جایگاه ایران در بازار جهانی مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی

جایگاه ایران در بازار جهانی مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی

1399/07/14

شاید عجیب به نظر برسد که بدانیم در دنیای امروز، شوینده ها و پاک کننده ها اهمیتی به اندازه زندگی و حیات انسان ها پیدا کرده اند. اگر کمی تامل کنیم در می یابیم که این نکته چندان دور از ذهن نیست.

در دنیایی که بهداشت و سلامتی، یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای توسعه یافتگی به شمار می آید، نقش شوینده ها و پاک کننده ها در زندگی مردمان و بالا بردن سطح زندگی، رفاه و سلامتی بیش از پیش آشکار می شود.

با توجه به این نکته مهم، شرکت ها و صنایع تولید کننده مواد شوینده نیز در این بازار جهانی بیکار ننشسته اند و با تلاش بی وقفه، سرمایه گذاری‌های کلان، تبلیغات و بازار یابی وسیع، برند سازی و مشتری مداری، گوی سبقت را از دیگران می ربایند. آن ها می‌کوشند محصولاتی با کیفیت هرچه بیشتر، قیمت مناسب و بسته بندی زیبا را راهی بازار کنند و سرانجام سودهای کلان را از آن خود سازند. کیفیت تولیدات ایرانی در چه سطحی است؟ آیا برند سازی در این صنعت انجام شده یا نه؟ و سوالاتی از این دست را با نادر رضایی کارشناس باسابقه بازاریابی و تبلیغات در میان گذاشتیم. او که سال ها در عرصه مدیریت تبلیغات، بازاریابی و اطلاع رسانی این صنعت بزرگ فعال بوده، ایران را از قطب های مواد شوینده و بهداشتی منطقه می داند که در کنار کشورهایی چون هندوستان و ترکیه، حرفی برای گفتن در این صنعت دارد. نادر رضایی می گوید: ما یک بازار 70 میلیونی داریم که شامل مصرف کنندگان داخلی است.

همچنین یک بازار 250 میلیونی بالقوه هم در کنار ما وجود دارد و در مجموع 320 میلیون بازار مصرف می‌تواند در اختیار ما باشد. اما مهمترین نکته مدیریت و جذب این بازار 320 میلیونی است که نیاز به برنامه ریزی و تشکیلات منسجم دارد.

وی می افزاید: متاسفانه شرکت های ایرانی به دلائل مختلف هنوز این قدرت تشکیلاتی را ندارند که در سطح جهان تثبیت شوند و قیمت مواد اولیه را خودشان تعیین کنند. نادر رضایی در این خصوص به بحث بازاریابی و تبلیغات اشاره می‌کند و از این 2 فاکتور به عنوان مهم ترین ابزار تولیدکنندگان نام می برد و با اشاره به این که در ایران مسائل بازاریابی و تبلیغات، سازمان یافته نیست، می گوید: شرکت های بزرگ و قوی که سرمایه زیادی دارند، واحدهایی به نام بازاریابی و تبلیغات تشکیل داده اند که کار تبلیغات در سطح خارجی و داخلی را انجام می دهد. واحد تبلیغات، نه تنها به بازاریابی در سطح جهان می پردازد، بلکه در شهرهای داخلی و بازارهای کوچک هم فعال است و از آن ها غافل نمی شود.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 ترفند برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات
برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات سفید، استیل، طلایی و برنز به راحتی امکان‌پذیر است! کافی است این ترفندها را بدانید تا دیگر نگران تمیز کردن شیرآلات منزل نباشید.
مشاهده
راهکارهای کاربردی برای پاک کردن لکه شاتوت
برای پاک کردن لکه شاتوت، می‌توانید از راه حل‌هایی که توسط متخصصان ارائه شده، استفاده کنید. در این مقاله، راه‌ها و مراحل پاک کردن لکه شاتوت را بررسی خواهیم کرد.
مشاهده
بهترین روش شستن چادر مشکی بدون بور شدن
نحوه صحیح شستن چادر مشکی به حفظ زیبایی، دوام و کیفیت آن کمک می‌کند. ثبات رنگ، حفظ بافت چادر، جلوگیری از بور شدن و ... از دیگر نتایج انجام صحیح این کار است.
مشاهده
بهترین شیوه تمیز کردن راه پله + ترفندهای کاربردی
در این مقاله به ترفندهایی برای تمیز کردن راه پله می‌پردازیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین تاثیرگذاری را بر پاکیزگی و زیبایی محیط خانه خود داشته باشید.
مشاهده
راهکارهای پاک کردن آدامس از لباس، فرش و سطوح مختلف
احتمالا شما هم تجربه ناخوشایند دست زدن به آدامسی که زیر نیمکت مدارس چسبیده شده را داشته‌اید. از آن بدتر زمانی است که همان آدامس، روی صندلی باشد و شما روی آن بنشینید. برای پاک کردن آدامس از لباس، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.
مشاهده
نکات خانه تکانی عید سریع، آسان و قدم به قدم + چک‌لیست
این روزها، همه با تمیز و مرتب کردن خانه، برای سال جدید آماده می‌شوند. شناخت بهترین روش خانه تکانی به شما کمک می‌کند این کار را بهتر و سریعتر انجام دهید.
مشاهده
تمیز کردن فیلتر هود | چگونه چربی توری هود را تمیز کنیم؟
روش‌های ساده و کاربردی زیادی هستند که می‌توانند به راحتی عملکرد هود را بالا برده و چربی توری آن را کاملاً تمیز کنند. در ادامه با توجه به ترکیبات خانگی و بهترین نتیجه‌گیری‌ها، چند گزینه کاربردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
مشاهده