همه چیز درباره نحوه صحیح شستن ملحفه در خانه

همه چیز درباره نحوه صحیح شستن ملحفه

1400/04/17

فهرست مطالب

ترفند شستن انواع ملحفه روتختی

ملحفه و به طور کلی کالای خواب از جمله بخش هایی از اتاق خواب هستند که رعایت بهداشت و نظافت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع ملحفه در تمام طول شب به طور مستقیم با پوست شما در تماس بوده و به راحتی می تواند انواع آلودگی ها را به پوست و حتی اجزای داخلی بدن شما منتقل کند. از این رو آگاهی از نحوه صحیح شستن ملحفه و روتختی بسیار حائز اهمیت بوده و باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. از طرف دیگر، این کار نقش پررنگی در داشتن یک خواب آرام ایفا می کند. در این مطلب تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در این باره ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

8 نکته مهم برای تمیز کردن ملحفه

8 نکته مهم برای تمیز کردن ملحفه

  1. پیش از شروع کار، ابتدا باید ظرفیت ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. سعی کنید بیشتر از حد تعیین شده آن را پر نکنید تا به دستگاه فشار وارد نشده و آسیب نبیند.
  2. نکته قابل توجه برای شستن ملحفه این است که آب گرم قدرت بیشتری در از بین بردن باکتری و میکروب ها دارد. به همین علت توصیه می شود که ملحفه های خود را حتما با آب داغ، با دمای بین 54 تا 66 درجه، بشویید تا کاملا ضدعفونی شده و محیطی پاکیزه برای خواب خود آماده نمایید.
  3. روی برخی از ملحفه ها برچسب های مراقبت نصب شده است. این برچسب ها را به دقت مطالعه و از نکات ذکر شده در آن پیروی کنید. برخی از انواع پارچه به تنظیمات شستشو یا انجام مراقبت های خاصی نیاز دارند که در این برچسب ها ذکر شده است.
  4. مواد شوینده و موارد ضروری که برای تمیز کردن ملحفه به آن نیاز دارید را از قبل آماده کنید. در صورتیکه به مواد شوینده عطری حساسیت دارید، می توانید از صابون های فاقد رنگ و بو استفاده کنید.
  5. پیش از شستن ملحفه ها، بررسی کنید که لکه ای روی آن وجود نداشته باشد. در غیر این صورت، ابتدا با استفاده از لکه بر مناسب آن را تمیز کنید.
  6. استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید! این کار لطافت پارچه را افزایش داده و خوابی باکیفیت توام با آرامش برای شما به ارمغان می آورد.
  7. هیچ گاه ملحفه ها را همراه با حوله نشویید. زبری حوله ها می تواند لطافت ملحفه ها را تحت تاثیر قرار داده و نرمی آن ها را از بین ببرد.
  8. تعداد زیادی لباس و … را در یک دور شستشوی ماشین لباسشویی نریزید. این کار باعث می شود که لباس ها به خوبی تمیز نشده و حتی موتور ماشین لباسشویی بسوزد.

ملحفه ها را چند روز یک بار باید شست؟

بهترین بازه زمانی برای تمیز کردن ملحفه ها، هفتگی یا نهایتا دو هفته یک بار است. بدیهی است که این بازه زمانی بسته به میزان استفاده و یا شرایط شما، متغیر خواهد بود. به عنوان مثال، در صورتیکه شما به صورت مداوم در حال سفر بوده و یا به هر دلیل دیگری، هر روز از کالای خواب خود استفاده نمی کنید، نیازی به شستشوی هفتگی نبوده و می توانید بر اساس تعداد روزهایی که از آن استفاده کرده اید، این مبنا را تغییر دهید. از طرف دیگر، پس از گذراندن یک دوره بیماری و کسالت، حتما باید ملحفه ها را خوب شسته و به طور کامل ضدعفونی نمایید.

8 گام برای فرایند شستن ملحفه در لباسشویی

گام اول: لیبل را بخوانید.

ابتدا برچسب نصب شده به ملحفه را با دقت بخوانید. این کار به شما کمک می کند تا از نکات احتمالی که در شستشوی این پارچه باید رعایت شود، آگاهی یابید. اغلب پارچه ها در خانه و با استفاده از ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند، با این حال برخی دیگر را باید با احتیاط بیشتری بشویید.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: معنی علائم روی لیبل لباس و پارچه


گام دوم: فاصله زمانی مناسب را رعایت کنید.

حداقل هفته ای یک بار ملحفه های خود را بشویید. تمام افراد بخشی از شبانه روز، حدودا 8 ساعت، را در حال استراحت هستند. به طور معمول افراد با لباس وارد رختخواب خود می شوند. چگونه ممکن است که لباس ها را به طور منظم شستشو دهید اما به نظافت ملحفه ها بی توجه باشید؟

گام سوم: بر اساس رنگ دسته بندی کنید.

همان طور که لباس های رنگی، به ویژه قرمز و مشکی، می توانند به سایر لباس ها رنگ داده و باعث تغییر ظاهر آن ها شوند، چنین اتفاقی برای ملحفه ها نیز دور از ذهن نبوده و امکان پذیر است. از این رو بهتر است ملحفه ها را نیز پیش از شستشو بر اساس رنگ تفکیک کرده و هر دسته را جداگانه بشویید.

گام چهارم: ملحفه را بشویید.

دمای آب را روی گرم ترین دمای مجازی که در برچسب درج شده است تنظیم کنید. هرچه آب گرم تر باشد، قدرت بیشتری در از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها از خود نشان می دهد. ملحفه های پلی استر بهترین جنس پارچه برای شستشو با آب گرم هستند. در عوض، پارچه های کتان به سرعت از خود واکنش نشان داده و در صورت شستشو با دمای بالا، به سرعت آسیب می بینند.

پس از قرار دادن ملحفه ها در ماشین لباسشویی، مواد شوینده را طبق دستورات داده شده اضافه کنید. توجه داشته باشید که از این مواد بیش تر از حد تعیین شده استفاده نکنید، در غیر این صورت پارچه ها به سرعت پوسیده شده و مدت زمان کوتاه تری قابل استفاده خواهند بود. برای یک دور شستشو معمولا یک چهارم فنجان مایع شوینده کفایت می کند.

پس از ریختن مایع شوینده، نوبت به تعیین چرخه ماشین می رسد. بسته به نوع کاربرد شما و میزان کثیفی ملحفه، این تنظیمات متغیر خواهد بود. برخی از ماشین های لباسشویی تنظیمات خاصی دارند که تنها مختص شستن ملحفه بوده و آن ها را در یک چرخه منظم قرار می دهد. در صورتیکه ماشین لباسشویی شما چنین تنظیماتی ندارد، خودتان آن را به صورت دستی تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که شستشوی مداوم و قرار گیری پارچه ها در معرض رطوبت بیشتر از حد معمول، می تواند باعث پوسیدگی آن ها شود.

برخی از افراد در فرایند شستن ملحفه با ماشین لباسشویی از مواد طبیعی نظیر آبلیمو، لاجورد، جوش شیرین و … استفاده می کنند. خوب است بدانید که آبلیمو جایگزین مناسبی برای سفیدکننده های صنعتی و یا افزودنی های شیمیایی به شمار می رود. شما می توانید یک چهارم فنجان آبلیمو به چرخه شستشو اضافه کنید تا درخشش بیشتری به ملحفه ها ببخشید.

گام پنجم: ملحفه ها را خشک کنید.

ترجیحا ملحفه ها را در هوای آزاد و زیر نور خورشید خشک کنید. آفتاب یک ضدعفونی کننده طبیعی است که فرایند خشک کردن و ضدعفونی کردن ملحفه ها را همزمان انجام می دهد. همچنین برای پارچه های سفید نقش سفید کننده داشته و درخشش و براقیت آن ها را دوچندان می کند. در صورتیکه شرایط جوی به گونه ای است که گرد و خاک محیط زیاد بوده و یا به هر دلیل دیگری امکان خشک کردن ملحفه ها در هوای آزاد را ندارید، می توانید از خشک کن ها استفاده نمایید.

گام ششم: اتو بزنید.

همیشه ملحفه های خود را اتو کنید. این کار آلودگی های باقی مانده احتمالی را از بین برده و گرد و غبارهای احتمالی را از بین می برد. علاوه بر این، ملحفه های اتو شده و مرتب، ظاهر زیباتری برای تخت خواب شما به ارمغان می آورند.

گام هفتم: در جای مناسب نگهداری کنید.

پس از این که تمام مراحل پیشین را به خوبی انجام دادید، باید ملحفه ها را در محیط مناسبی قرار دهید تا نتیجه زحمات شما از بین نرود. محیط های خشک و خنک جایگاه مناسبی برای این کار هستند. اگرچه پیش از این درباره فواید نور خورشید برای ضدعفونی و خشک کردن ملحفه ها گفتیم؛ به یاد داشته باشید که تابش مستقیم آفتاب در دراز مدت باعث کمرنگ شدن پارچه ها شده و ظاهر آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

گام هشتم: هر ست را جداگانه در کنار هم نگهداری کنید.

بهتر است که هر ست ملحفه را در کنار هم نگهداری کنید تا در زمان استفاده، دسترسی به آن ها راحت تر باشد. برای این کار می توانید پس از شستن بالش و ملحفه، هر ست را داخل روبالشی همان ست جای دهید تا از پراکندگی و به هم ریختگی آن ها جلوگیری نمایید. همچنین این کار به تمیزتر ماندن آن ها نیز کمک می کند.

شستن ملحفه جدید

نرم کننده لباس سپید برای شستن ملحفه جدید

زمانی که ملحفه جدیدی خریداری نموده و برای اولین بار قصد استفاده از آن را دارید، حتما در ابتدا یک دور ملحفه را بشویید. ملحفه های جدید اغلب زبر هستند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، به مرور نرم تر شده و لطافت خود را نشان می دهند. این اتفاق به دلیل به کارگیری برخی مواد شیمیایی در طول فرایند تولید رخ می دهد. با این حال می توانید از نرم کننده ها کمک بگیرید تا لطافت بیشتری به ملحفه های خود ببخشید.

در برخی موارد، شوینده ها با این مواد شیمیایی ترکیب شده و نمی توانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، بهتر است ابتدا آن را در جوش شیرین و سرکه غوطه ور کرده و با این ترکیب شستشو دهید. برای این کار تنها کافی است که با یک فنجان جوش شیرین، ملحفه ها را بشویید. سپس در مرحله بعدی از یک فنجان سرکه سفید استفاده کرده و به چرخه شستشو اضافه کنید. با انجام این کار خواهید دید که چقدر بافت ملحفه های جدید شما نرم تر شده و برای استفاده روزانه آماده هستند.

شستن ملحفه های راحتی

بسته به نوع استفاده شما از ملحفه های راحتی، بازه زمانی مناسب برای شستن آن ها مشخص می شود. در صورتیکه از ملحفه های راحتی به طور مداوم استفاده کرده و همیشه در زمان استراحت یکی از آن ها را روی خود می اندازید، باید حتما هفته ای یک بار آن ها را شستشو دهید. این در حالی است که این ملحفه ها برای بسیاری از افراد صرفا جنبه تزئینی داشته و به طور مستقیم مورد استفاده قرار نمی گیرند. در چنین شرایطی بهتر است به ندرت و حتی فقط زمانی که گرد و خاک گرفته اند، آن ها را بشویید. برخی دیگر نیز از ملحفه راحتی به عنوان روتختی استفاده می کنند. به این افراد توصیه می شود که به صورت ماهانه نسبت به تمیز کردن ملحفه های خود اقدام کنند.

پارچه های خاص روتختی

برخی از پارچه ها نیاز به مراقبت خاصی دارند. این ملحفه ها را باید حتما پیش از شستشو بررسی کنید تا نکاتی را که لازم است در نظر بگیرید. پارچه های ساتن، ابریشم و کتان تنها چند نمونه از این نوع پارچه های خاص هستند.

شستن ملحفه ابریشم

ابریشم یکی از ظریف ترین انواع پارچه است که به راحتی می تواند از بقیه ملحفه ها رنگ بگیرد. به همین علت باید جدا از سایر ملحفه ها و ترجیحا با آب سرد شسته شود. بهتر است این ملحفه ها را با دست شستشو دهید. با این حال اگر قصد استفاده از ماشین لباسشویی را دارید، توصیه می شود که از آب سرد، ترجیحا 30 درجه، استفاده کرده و دستگاه را روی دور ملایم تنظیم نمایید. این پارچه ها را بدون هرگونه ماده سفیدکننده یا نرم کننده تمیز کنید. در پایان فرایند شستشو از قرار دادن آن ها در خشک کن بپرهیزید و در عوض، پارچه ها را در هوای آزاد پهن کنید.

شستن ملحفه کتان

پارچه های کتان و الیاف طبیعی یکی از محبوب ترین پارچه ها برای ملحفه و روتختی هستند. اگرچه این پارچه از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است، با این حال امکان آسیب دیدن آن در زمان شستشو با شیوه نامناسب وجود دارد. بر خلاف ملحفه های ابریشمی، بهترین راه برای شستن ملحفه کتان استفاده از ماشین لباسشویی است. دمای آب را روی 40 درجه و دور پایین تنظیم کنید.

شستن ملحفه پنبه ای

تغییر شکل و به اصطلاح آب رفتن ملحفه های پنبه ای رایج ترین مشکلی است که اغلب افراد با آن مواجه می شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مواردی توصیه می شود که آن را با دست بشویید. در ابتدا لکه های احتمالی را از روی ملحفه پاک کنید. سپس با استفاده از آب سرد و شوینده ملایم، آن را کامل بشویید.

شستن ملحفه پلی استر (میکرو فیبر)

ملحفه های پلی استر از نوعی الیاف مصنوعی ساخته شده اند و ظاهری مشابه ابریشم دارند. بافت این پارچه ها به گونه ای است که شستشو و خشک شدن آن ها به راحتی و طی مدت زمانی کوتاه انجام می شود. فرقی ندارد که قصد دارید به صورت دستی و یا با ماشین لباسشویی آن را بشویید، در هر حال آب گرم ملایم و مواد شوینده معمولی همراه با نرم کننده بهترین انتخاب برای تمیز کردن این ملحفه ها می باشد.

اگر به هر دلیلی امکان شستشوی دستی این ملحفه را نداشته و قصد دارید برای این کار از ماشین لباسشویی استفاده نمایید، آب سرد و تنظیم روی کمترین سرعت چرخش را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین می توانید از نرم کننده ها استفاده نمایید تا کمتر چروک شود.

شستن ملحفه ساتن

بسته به نوع ساتن، نحوه شستشوی آن نیز متفاوت خواهد بود. برچسب وصل شده به ملحفه را با دقت مطالعه کنید تا متوجه شوید که در بافت آن از ابریشم و یا پلی استر استفاده شده است. ساتن های دارای پلی استر به راحتی قابل شستشو بوده و مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کنند. این در حالی است که نمونه های ابریشمی آن نیازمند مراقبت و توجه بیشتری بوده و بهتر است همانند ملحفه های ابریشمی با آن رفتار شود.

شستن ملحفه تور یا دانتل

علی رغم جذابیت ظاهری ملحفه های توری، این پارچه ها از حساسیت بالایی برخوردار بوده و شستشوی آن ها نیازمند احتیاط و مراقبت بیشتری می باشد. یک سطل آب گرم و کمی شوینده آماده کنید. دو قاشق آمونیاک به آن اضافه کرده و ملحفه ها را داخل محلول قرار دهید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا این محلول به خوبی به بافت پارچه جذب شود. سپس آن ها را از سطل خارج کرده و با آب سرد آبکشی کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است این کار را با دست انجام دهید. با این حال برای شستن ملحفه توری یا دانتل با ماشین لباسشویی، همانند شستن پرده اقدام نموده و از برنامه سبک آن استفاده نمایید.

10 اشتباه رایج را انجام ندهید!

  1. فاصله زمانی مناسب را رعایت کنید.

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، بهتر است ملحفه ها را به صورت هفتگی یا نهایتا دو هفته یک بار بشویید. ممکن است با دیدن ظاهر مرتب ملحفه ها به اشتباه تصور کنید که تمیز هستند؛ اما باید بدانید که همیشه مقداری چربی، جرم و عرق در بافت آن وجود دارد. هر هفته ملحفه ها را بشویید تا محیطی بهداشتی و تمیز برای خوابی آرام داشته باشید.

  1. از لکه گیری غافل نشوید.

پیش از این که تمیز کردن ملحفه ها را شروع کنید، بررسی کنید که روی آن ها لکه ای وجود نداشته باشد. لکه ها را باید در ابتدا به صورت جداگانه از بین برده و سپس نسبت به شستن ملحفه ها اقدام نمایید.

  1. به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه داشته باشید.

بسیاری از افراد بدون توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی، آن را تا حداکثر ظرفیت پر کرده و انتظار دارند ملحفه ها را کاملا تمیز تحویل بگیرند! همان طور که در شستن لباس ها باید ظرفیت ماشین لباسشویی در نظر گرفته شود، شستن ملحفه ها نیز به همین صورت بوده و باید حتما بر همین اساس انجام شود.

  1. ملحفه ها را به درستی بشویید.

بهتر است ملحفه ها را به تنهایی شستشو داده و همراه با آن ها، لباس دیگری داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. همچنین آن ها را به صورت گرد جمع آوری کرده و در ماشین لباسشویی جای دهید. این کار از کشیده شدن پارچه و آسیب دیدن آن در حین شستشو جلوگیری می کند.

  1. از شوینده مناسب استفاده کنید.

در این مطلب تلاش کردیم تا بگوییم که بسته به نوع پارچه، نحوه صحیح شستشوی آن نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین بدیهی است که باید از شوینده های متفاوتی برای شستن هر ملحفه استفاده نمایید. با این حال یک نکته را همیشه به خاطر داشته باشید؛ برای این که به مشکلاتی نظیر حساسیت پوستی دچار نشوید، سعی کنید تا حد امکان از شوینده های ملایم و ضد حساسیت استفاده نمایید.

  1. بیش از حد مجاز شوینده نریزید.

رعایت تعادل درهر کاری لازم است. برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که استفاده از مقدار بیشتری از شوینده باعث تمیزتر شدن ملحفه خواهد شد. تجربه ثابت کرده است که این کار نه تنها باعث باقی ماندن شوینده در بافت پارچه شده و عمر مفید آن را کوتاه می کند؛ بلکه ممکن است باعث ایجاد لکه های سفید روی ملحفه شده و ظاهر آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

  1. تنظیمات ماشین لباسشویی را دقیق انجام دهید.

بسته به میزان کثیفی پارچه ها، از تنظیمات مناسب استفاده کنید. توصیه می شود که برای لباس کار و ملحفه از تنظیمات قوی استفاده کنید تا کاملا تمیز شده و هیچ ردی از آلودگی روی پارچه باقی نماند. از طرف دیگر در صورتیکه تمایل دارید لباس ها و ملحفه های شما پس از شستشو خیلی چروک نشده باشد، استفاده از تنظیمات معمولی کاملا مناسب شما است.

  1. ملحفه ها را درست و به اندازه خشک کنید.

بهترین راه برای خشک کردن ملحفه ها، پهن کردن آن ها در هوای آزاد و زیر نور آفتاب است. با این کار ضدعفونی کردن ملحفه ها در دو مرحله انجام می شود؛ مرحله اول در ماشین لباسشویی و با استفاده از مواد شوینده، مرحله دوم با قرار گیری در معرض نور خورشید.

  1. ملحفه ها را با حوله خشک نکنید.

برخی از افراد به اشتباه از حوله استفاده می کنند تا با کشیدن روی ملحفه، آب اضافی آن را به خود جذب کند. این کار نه تنها مرحله هوادهی به ملحفه و مرحله دوم ضدعفونی کردن آن را حذف می کند، بلکه ممکن است رطوبت پارچه را به خوبی جذب نکرده و به مرور زمان باعث پوسیدگی آن شود.

  1. خشک کن را فراموش کنید.

اگرچه استفاده از خشک کن فرایند خشک شدن ملحفه ها را کوتاه تر کرده و به کارهای شما سرعت می بخشد، با این حال به یاد داشته باشید که این کار می تواند کوتاه تر شدن طول عمر ملحفه ها را به دنبال داشته و حتی به اصطلاح باعث آب رفتن آن ها شود. از طرف دیگر، فضای گرم و مرطوب داخل خشک کن محیط مناسبی برای رشد باکتری ها بوده و ممکن است تمام تلاش شما برای ضدعفونی کردن ملحفه ها را از بین ببرد. با این حال اگر همچنان قصد دارید از خشک کن برای ملحفه های خود استفاده کنید، درجه حرارت کم یا متوسط انتخاب بهتری خواهد بود.

انواع شوینده برای تمیز کردن لکه ملحفه

پیش از این به طور مفصل درباره اهمیت استفاده از شوینده مناسب توضیح داده ایم. از آن جا که امروزه مواد شوینده تنها به پودر و یا مایع لباسشویی محدود نمی شود، چند نمونه از محصولاتی که برای لکه بری از ملحفه ها مناسب هستند را در ادامه به شما معرفی کرده ایم:

پودر دستی

پودرهای دستی قدرت پاک کنندگی و کف فراوانی دارند. از این رو برای شستشوی دستی لباس ها مناسب هستند. از آن جا که پودر دستی به طور مستقیم با پوست دست در تماس است، باید سازگاری مناسبی با پوست داشته باشد.

پودر لباسشویی، انتخابی مناسب برای تمیز کردن لکه ملحفه

پودر ماشینی

پودرهای ماشینی قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی داشته و عملکرد مناسبی برای از بین بردن بو و لکه های روی ملحفه از خود نشان می دهد. در عوض، کف ایجاد شده توسط آن ها کنترل شده تر از پودرهای دستی بوده و برای شستشوی دستی مناسب نمی باشد. ضمن این که استفاده طولانی مدت از آن ها برای شستشو با دست می تواند به پوست شما آسیب برساند.

صابون لباسشویی

صابون لباسشویی نوعی شوینده طبیعی است که اغلب برای شستن ملحفه و لباس های ظریف مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول که از آن با نام صابون رختشویی نیز یاد می شود، قدرت پاک کنندگی بالایی داشته و در دسته محصولات شوینده مناسب برای استفاده در ماشین های لباسشویی و حتی شستشوی دستی قرار دارد.

مایع لباسشویی

این محصول اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که پارچه ها خیلی کثیف نبوده و نیازی به قدرت پاک کنندگی بالا ندارید. از این رو می توان آن ها را انتخابی مناسب برای شستن پارچه های لطیف و حساس دانست. مایع های لباسشویی در سه نوع مشکین شوی، رنگین شوی و سفید شوی در بازار موجود هستند.

مایع لباسشویی سپید 3، شوینده مناسب برای شستن ملحفه در ماشین لباسشویی

طرز استفاده از لاجورد برای شستشوی ملحفه

سفید کردن ملحفه های زرد شده کاری بسیار آسان است که به شما کمک می کند تا به جای خرید ملحفه جدید، ملحفه های قدیمی خود را مجددا قابل استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است که کمی لاجورد (نیل) در آب ریخته و محلولی یکدست آماده کنید. سپس ملحفه را داخل آن قرار دهید. پس از مدت زمان کوتاهی، ملحفه های شما مجددا سفید شده و درخشش خود را باز می یابند.

شستن ملحفه با جوش شیرین

استفاده از محلول جوش شیرین، آب و نمک یکی از رایج ترین روش های خانگی برای سفید کردن ملحفه هایی است که پس از چند بار شستن، زرد شده اند. جوش شیرین علاوه بر سفید کردن ملحفه ها، آن ها را ضدعفونی نیز می کند. آماده کردن این محلول به مواد خاصی نیاز ندارد و تمامی لوازم مورد نیاز برای انجام این کار در اغلب خانه ها به راحتی پیدا می شود.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین روش شستن چادر مشکی بدون بور شدن
نحوه صحیح شستن چادر مشکی به حفظ زیبایی، دوام و کیفیت آن کمک می‌کند. ثبات رنگ، حفظ بافت چادر، جلوگیری از بور شدن و ... از دیگر نتایج انجام صحیح این کار است.
مشاهده
بهترین شیوه تمیز کردن راه پله + ترفندهای کاربردی
در این مقاله به ترفندهایی برای تمیز کردن راه پله می‌پردازیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین تاثیرگذاری را بر پاکیزگی و زیبایی محیط خانه خود داشته باشید.
مشاهده
راهکارهای پاک کردن آدامس از لباس، فرش و سطوح مختلف
احتمالا شما هم تجربه ناخوشایند دست زدن به آدامسی که زیر نیمکت مدارس چسبیده شده را داشته‌اید. از آن بدتر زمانی است که همان آدامس، روی صندلی باشد و شما روی آن بنشینید. برای پاک کردن آدامس از لباس، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.
مشاهده
نکات خانه تکانی عید سریع، آسان و قدم به قدم + چک‌لیست
این روزها، همه با تمیز و مرتب کردن خانه، برای سال جدید آماده می‌شوند. شناخت بهترین روش خانه تکانی به شما کمک می‌کند این کار را بهتر و سریعتر انجام دهید.
مشاهده
تمیز کردن فیلتر هود | چگونه چربی توری هود را تمیز کنیم؟
روش‌های ساده و کاربردی زیادی هستند که می‌توانند به راحتی عملکرد هود را بالا برده و چربی توری آن را کاملاً تمیز کنند. در ادامه با توجه به ترکیبات خانگی و بهترین نتیجه‌گیری‌ها، چند گزینه کاربردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
مشاهده
بهترین روش تمیز کردن هود آشپزخانه: در کوتاه‌ترین زمان، هود آشپزخانه را برق بیندازید!
بهترین روش‌های پاک کردن هود آشپزخانه را معرفی می‌کنیم که بهترین نتیجه را از نظر تمیزی و سرعت عمل دارند.
مشاهده
تمیز کردن گاز استیل با 17 روش سریع و آسان
تمیز کردن گاز استیل با مدل‌های دیگر فرق چندانی ندارد؛ همه آن‌ها سخت و طاقت‌فرسا هستند. با این حال، چنین چالشی به کمک بعضی از روش‌های ساده و خانگی قابل حل است.
مشاهده