مدیرعامل پاکسان در مجمع این شرکت

در سال 1400 اتفاقات بزرگی در پاکسان رخ خواهد داد

1399/12/20

مدیرعامل پاکسان در مجمع این شرکت؛

در سال 1400 اتفاقات بزرگی در پاکسان رخ خواهد داد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان منتهی به 30 آذر 1399، روز سه شنبه مورخ 19 اسفندماه سال جاری و با حضور بیش از 76 درصد سهامداران، علی ملکی عضو هیئت مدیره و معاون مجامع و امور شرکت های توسعه صنایع بهشهر به عنوان رئیس مجمع، امیرعلی نعمت اللهی مدیر عامل شرکت مدیریت صنعت شوینده، امدادی از گروه سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران به عنوان ناظرین مجمع و جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های گروه توسعه صنایع بهشهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن بقائی، مدیر عامل شرکت پاکسان و دبیر این مجمع، گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال مالی 1399 ارائه نمود.

ثبت رکورد پاکسان در سال مالی 99

حسن بقائی مدیر عامل “شپاکسا” در شرح عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ پاکسان و در جمع سهامداران این مجموعه گفت: در سال مالی گذشته با رشد درآمد خالص و عملیاتی، سود خالص این مجموعه به رشد 36 درصدی دست یافت.

بقائی به برنامه ریزی های صورت گرفته در افزایش تولید اشاره کرد و یادآور شد: در سه ماهه پایانی سال مالی ۹۹، بر اساس استراتژی های لازم موفق شدیم تولید را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در نهایت بیش از ۱۲۸ هزار تن محصول تولید کنیم.

مدیر عامل پاکسان با ابراز رضایت از روند اقدامات صورت گرفته خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی همه جانبه نه تنها با کاهش سود و درآمد مواجه نشدیم؛ بلکه نسبت به پیش بینی اولیه، سود هر سهم با رشد قابل توجهی به میزان ۲۴۸ تومان در صورت های مالی محقق شد.

وی به صادرات و گسترش کشورهای مقصد صادراتی پاکسان اشاره کرد و افزود: در حوزه صادرات هم فعالیت نسبتا خوبی داشتیم و برنامه های خوبی هم برای این حوزه در دست اجرا داریم. میزان درآمد ریالی ما در بخش صادرات به نسبت دوره مالی قبل رشد ۷۵ درصدی داشته است. هم اکنون در حال تدوین برنامه هایی به منظور افزایش عمق حضور پاکسان در ۱۸ کشوری هستیم که در بخش صادرات محصول به آن جا فعالیت داریم تا فروشی پایدار، توام با افزایش سهم بازار را در این بخش داشته باشیم.

بقائی ضمن اشاره به مدیریت هزینه ها در بخش دموراژ مواد اولیه وارداتی و انبارداری یادآور شد: زمینی در احمد آباد مستوفی که در گذشته متعلق به پاکسان بود و به فروش رسیده بود، مجددا با قیمت مناسبی خریداری شد و به عنوان اموال پاکسان تحت تملک قرار گرفت. سپس در اقدامی زیر ساخت های لازم در این زمین را ایجاد کردیم و انبار اختصاصی گمرک پاکسان برای تخلیه مواد اولیه وارداتی فراهم شد که با این اقدام سالانه مبلغ قابل توجهی در بخش هزینه های جاری شرکت صرفه جویی می شود.

مدیر عامل پاکسان استفاده از دانش فنی پرسنل توانمند این مجموعه را از دیگر راهکارهای صرفه جویی در هزینه ها معرفی کرد و افزود: در بخش مدیریت هزینه ها و کاهش ارز بری در راستای بومی سازی ماشین آلات و تجهیزات گام برداشتیم و کاتر صابون را با استفاده از توان داخلی به خطوط تولید افزودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به افتتاح طرح پایلوت سولفوناسیون این مجموعه یادآور شد: در حوزه تولید محصولات صنعتی هم طرح پایلوت سولفوناسیون را راه اندازی نمودیم تا مجبور به جایگزینی خطوط تولید اصلی برای این منظور نباشیم. این اقدام نیز با استفاده از امکانات موجود در راستای خلق ارزش افزوده و عدم توقف خطوط تولید عملیاتی شد.

بقائی تامین مواد اولیه را یکی از دغدغه های جدی واحدهای تولیدی معرفی کرد و گفت: به منظور حفظ پایداری تولید، به میزان قابل توجهی مواد اولیه مورد نیاز را به موقع خریداری نمودیم تا تولید همچنان تداوم داشته باشد.

وی همچنین به مذاکرات صورت گرفته با شرکت پخش در جهت کاهش دوره وصول مطالبات این شرکت اشاره کرد.

مدیر عامل پاکسان به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تحول تولید در سال 1400 اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ اتفاقات بزرگی در پاکسان رخ خواهد داد که می توان به آغاز فاز مطالعاتی پاکسان صنعتی به عنوان یکی از طرح های جدی این مجموعه اشاره کرد. برنامه های متفاوتی نیز برای تولید محصولات متنوع داریم و همه علاقمندان به پاکسان و محصولات آن در سال آینده شاهد رخدادهای خوبی در این مجموعه خواهند بود.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان منتهی به 30 آذر 1399

نهایی شدن افزایش سرمایه 298 درصدی، شروع اقدامات برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

در ادامه این جلسه سوالاتی از سوی سهامداران در خصوص افزایش سرمایه مطرح شد که ملکی رییس مجمع و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر به آن پاسخ داد.

وی با اشاره به برنامه پاکسان برای افزایش سرمایه و تصمیات اتخاذ شده در این خصوص اشاره کرد و افزود: برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده نقدی در دستور کار بود که سازمان بورس با این موضوع مخالفت کرد. در نظر داریم در صورت امکان، افزایش سرمایه از محل صرف سهام و سود انباشته را پیش ببریم. این افزایش سرمایه برای توسعه در بخش سولفوناسیون و خطوط تولید صابون طرح ریزی شده است.

وی ضمن اشاره به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزود: این موضوع بستگی به برنامه هیئت مدیره دارد. هیئت مدیره در نظر دارد با بررسی شرایط، در صورت مساعد بودن عوامل، به صورت موازی این برنامه را نیز پیش ببرد. تمام این موارد بستگی به اخذ تاییدیه‌ از مراجع ذی صلاح دارد. در حال حاضر اولویت ما نهایی کردن افزایش سرمایه ۲۹۸ درصدی از محل سود انباشته و صرف سهام است که ۱۰۰ درصد از محل سود انباشته و 198 درصد از محل صرف سهام صورت می‌گیرد.

سهامداران درباره حمایت از سهم نیز سوالاتی پرسیدند که ملکی رییس مجمع در این مورد گفت: در ریزش های اخیر، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سهم از بازار خریداری کردیم و صندوق بازارگردان در این زمینه فعال است.

در ادامه این جلسه پس از استماع گزارش هیئت مدیره و نماینده حسابرس قانونی، نسبت به سایر موارد دستور جلسه مجمع تصمیم گیری شد.

همچنین در پایان این مجمع حدود ۵۰ درصد از سود پاکسان در مجمع تقسیم شد؛ یعنی به ازای هر سهم ۱۲۵ تومان بین سهامداران توزیع شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین نیز برای سهامداران به نمایش در آمد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان

به نقل از «پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز»

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی مزايده

در راستای پیگیری سیاست‌های کلی نظام دایر بر مولدسازی دارایی‌ها، شرکت مدیریت صنعت شوینده آگهی برگزاری مزایده واگذاری سهام آلی شیمی قم و مروارید هامون را منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی شركت پاكسان به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت مدیریت صنعت شوینده، حقی سرپرست و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ مدیریت صنعت…

مشاهده
اخذ گواهینامه‌های بین المللی استاندارد مدیریتی از SGS IRAN توسط پاکسان

شرکت پاکسان پس از بازبینی فرایندها و انجام ممیزی خارجی موفق به دریافت گواهینامه های بین المللی استاندارد مدیریتی از SGS IRANتحت اعتباردهی مرجع SAS سوئیس شد. به گزارش روابط عمومی، شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاكسان با اعلام این خبر گفت: استانداردسازی از پایه های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و…

مشاهده
اولین محموله پودر لباسشویی 7 کیلوگرمی “آس” راهی بازار صادراتی شد

پس از گذشت کمتر از 10 روز از رونمایی پودر لباسشویی 7 کیلوگرمی با برند “آس” به عنوان محصول جدید شرکت پاکسان، اولین محموله از این محصول راهی کشور عراق شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پاکسان، در حالی اولین محموله پودر لباسشویی 7 کیلوگرمي “آس” راهی بازارهای صادراتی شد که تنها 10 روز از…

مشاهده
مدیرعامل پاکسان:کیفیت محصولات این شرکت فراتر از استاندارد است

شهریار محمدی راد ضمن تبریک و گرامیداشت هفته استاندارد، بر تولید محصولات با کیفیت و مرغوب در این مجموعه تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت پاکسان، شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت با صدور پیامی به مناسبت هفته استاندارد، ضمن تبریک و گرامیداشت این هفته بر تولید محصولات با کیفیت و مرغوب در این…

مشاهده
گام بلند پاكسان در بومی سازی سيستم كنترلی كمپرسورهای هوای فشرده

باهدف رفع وابستگی اين شركت به سامانه ها و قطعات خارجی، سيستم كنترلی كمپرسورهای هوای فشرده با تلاش نخبگان مجموعه پاكسان بومی سازی شد. به گزارش روابط عمومی شركت پاكسان، اين مجموعه با بهره‌مندی از نيروهای جوان و متخصص در زمينه های مختلف از جمله اتوماسيون صنعتی، توانسته است با تلاش شبانه روزی، عمده نيازهای…

مشاهده
بازدید مدیران ارشد بانک ملی از شرکت پاکسان

مجموعه پاکسان میزبان مدیران ارشد بانک ملی ایران بود. به گزارش روابط عمومی شرکت پاکسان، روز چهارشنبه 17 آبان ماه سال جاری این مجموعه میزبان مشاور عالی مدیرعامل و رئیس اداره سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک ملی ایران بود. دکتر رضا رفیعا مشاور عالی مدیرعامل و مدیر حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک…

مشاهده
رونمایی پودر سپيد پرايم واش | پاکسان همچنان به سلامت خانواده می اندیشد

شرکت پاکسان  به عنوان يكی از باسابقه ترين و بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات بهداشتی امروز 21 آبان ماه از محصول جدید خود رونمایی کرد . در این مراسم که با حضور دکتر مرادی (( مدیرعامل گروه صنایع بهشهر )) , دکتر حقی ((مدیرعامل هلدینگ شوینده )) و مدیران ارشد شرکتهای گلتاش و ساینا برگزار گردید…

مشاهده